Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.11.2009 14:43 - Спомен за Маньова махала
Автор: reffina Категория: Изкуство   
Прочетен: 37176 Коментари: 74 Гласове:
19

Последна промяна: 30.07.2012 17:02

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
  Да посветя искам това разкаче на Даниел Герчев (Бати Диди),с когото споделих детсвото си , на селската бара, покрай която и в която премина то, и на върбите по брега и, на моята махала - Маньова махала.

  Маньова махала, мястото на моето детство се намира между селския проган и барата и тук по тези улици , дето сега мълчат с буренясали тротоари тичах аз - възчерно рошаво хлапе, сподирено от цяла тайфа подобни на мен малчугани. Маньова махала имаше своя собствен живот и той започваше със стъпките на ранобудните селяни, които бързаха за сутрешния влак ( тук му викаме "Дундаки"), който ги отвеждаше до града, където работеха в заводите. Малко след тях се чуваше гласа на селския козар, който викаше "Айдяяяя, козитееее, айдяяяяяяя!" и те, козите , свикнали с този призив се запътваха към козарника, който се намираше току под прогана. От сладкия ми детски сън ме събуждаше не радиото, с онова "Кукуригуууууу", дето беше в 6.50 ч., а боботенето на трактора на чичо Герчо, моят съсед, който отиваше на работа в ТКЗС-то. Точно в 7.15, заедно с "България - дела и документи", се чуваше сигнала на съседското момче, моят най - добър приятел и спътник през цялото ми детство - бати Диди. Този сигнал, който представлява едно особено свиркане с уста , ме караше да излетя от нас, с тежката ученическа чанта на гръб, сподирена от жалното гласче на по - малката ми сестра, която не можеше да излетява толкова бързо . На кръстошката, между Маньова махала и Черният път се събирахме с други деца и така, една весела тумба малчугани влизахме в двора на училището. Не , не ме гледайте с недоверие - тогава в училището бяхме близо 400 ученика, всеки клас имаше по две, три паралелки…а то е само основно училище. На обяд пак се прибирахме на нашата улица и тя ни посрещаше с обичайната си симфония от звуци, и в тая симфония, ние - хлапетата, чувахме гласа на барата, долавяхме шумоленето на върбите и тополите от двете страни на брега и. Обичахме барата . Там, в нейните води водехме тежки сражения с хлапетата от другите махали, посмяли дръзко да преминат границата на нашето владение. Често пъти с бати Диди измъквахме едно продънено корито(дето нашите бъркаха вар в него всяка пролет, кога идеше време за варосване на стаите), запушвахме дупките по него с какаляшки и се отправяхме на дълго пътешествие по барата, от което се прибирахме вир - вода и безропотно търпяхме пердаха от нашите. По бреговете на тази бара, дето селяните изхвърляха своите боклуци, аз и бати намирахме такива съкровища, дето ни караха да примираме от възторг - стари транзистори, обувки на токчета, празни флакони от дезодорант…( флаконите от дезодоранта хвърляхме вечер в огъня, на който бабите варяха буркани - флаконите гърмяха ,бабите ни пустосваха, а ние си умирахме от радост). В топлите летни дни на ваканцията, когато игрите нямаха край - често отдъхвахме пак в барата и ловяхме с голи ръце попови лъжички, или пък хванати за провисналите клони на върбата се люлеехме без страх , че ще цамбурнем във водите и. Маньова махала имаше най-колоритните обитатели в селото. Тук рядко имаше човек, дето да не му личи отдалеч, че е "маньовец", а то да си маньовец си бе гордост, и то е: ако си мъж - да можеш да пиеш здраво, ако си жена да знаеш всички клюки в селото, а ако си хлапе - да си безстрашен в битките и безропотен към родителският пердах. Това за пердаха бе ежедневно изживяване , щото всеки ден имаше за какво да ни шамарят . Или се качвахме на ябълката и тръскаме клоните и толкова жестоко, че всичките плодове се изсипваха на земята, или пък палехме огън в мазето на къщата , без да ни е еня , че може да предизвикаме пожар. Бяхме смели хлапета, светът бе наш! Веднъж, пак в прилив на смелост, с бати Диди решихме да скачаме с парашут…от покрива на сайвана. За парашут ни послужи старата рокля на баба Йонка и преживяването бе доста болезнено. Друг път, със сестричката ми измъквахме дрехите на баба, харесвахме по-шарените от тях и ги режехме с ножиците на кръпки, от които шиехме рокли на куклата на сестра ми. (Аз с кукли не играех и често се срамувах от слабостта на сестра ми към тях - момчетата ми се смееха заради нея!) Сестра ми обаче има най - сините очи на света и така жално умее да поглежда с тях, че целият пердах по случая го отнасях аз - каката. Отмъщавах на сестра си ,като и разказвах за набезите на бандата в която участвах, и в която тя намаше честта да бъде, но не мисля , че я впечатлявах особенно. Додеше ли вечерта, улиците на Маньова махала отново оживяваха . Вечерният влак изсипваше една навалица от усмихнати хора, селският ресторант се пълнеше а по пейките на улиците започваха да излизат първите нетърпеливци за седянката. Седенките в Маньова махала…. И сега виждам пред себе си седянката пред нашата къща - баба Веса - с неизменната плетка в ръцете си, дедо Вълко - двуметров, здрав старец, който безропотно държеше ластика ни , докато скачахме на "Ема - еса - са", баба Цанка - дето знаеше всичко преди то да се е случило и дрехите и миришеха на нафталин, баба Нада , дето хитро си мълчеше, ама кажеше ли дума - биваше си на мястото….   Хора, лица от миналото, които и днес са пред очите ми… Заедно с падането на нощта, магията на моята махала ставаше по - голяма. Запалвахме огън встрани от седянката и хлапетийте веднага го наобикаляхме, нехаейки за хигиената на ръцете си, глухи за упреците на старците.   Тогава се появяваха светулките! Първо идваха две, три колкото да ни подмямат, колкото да се чуе първият вик "Светулка!!!", а след това се изсипваше цял облак светещи точици, който се въртеше около детските ни глави, и ни мамеше към края на улицата… А фенерите! Фенерите от тиква, които си правехме вечер и обикаляхме с тях тъмните улички на селцето плашейки се един друг!   Моите улички в моята махала - Маньова махала… Моето детство - преминало тук, между селската бара и прогъна,провесило се на клоните на върбите, люлеещо се безстрашно над селската бара… Моето детство започна със сигнала на бати Диди, който ме викаше през дувара и завърши тук - на селската гара в едно още дремещо утро, в което заминах за големия град...                                   ***************************************     От софийския влак в есенния следобед слязох само аз и закрачих по тревясалия перон. Кимнах на началник - гарата и краката ми сами ме поведоха надолу, по уличката към Маньова махала. Посрещнаха ме къщите с олющена мазилка по тях, посрещна ме барата с неизменната си песен. Няма ги пейките със седналите по тях старци, няма я баба Веса - с вечната плетка в ръка. Само върбите са тук и все така мият клони във водите на селската бара. Няма да бързам да се прибера у нас, нека само да избърша сълзата и ще отида до бати Диди, ей го де живее, ще свирна старият сигнал и с него ще отидем там, под върбите. Просто ще си поседим там и ще помълчим… Ще ни погледне с насмешка осемнайсетгодишният му син. Нека ни гледа, какво пък знае той за Маньова махала!  


Тагове:   махала,


Гласувай:
19



Следващ постинг
Предишен постинг

1. valsodar - Тъжен финал, но. . . но без тебе, да я ...
27.11.2009 14:48
Тъжен финал, но...
но без тебе, да я върнеш обратно към живот чрез спомените си, тя нямаше да е била никога.

Ще пишеш ли и за "Шугавото"?

Много си ми хареса разказчето ти, пак ще си го прочета довечера, с още по-голям кеф, но в далеч по-подходяща обстановка.
цитирай
2. reffina - тъжно ми стана днес, като видях един ...
27.11.2009 15:00
тъжно ми стана днес, като видях един татко , който отвори вратата на колата и взе от там един малчуган, за да го заведе в близкия парк.
Заговорихме се, каза че идва от Младост, за да поиграе с детето си в парка.
Спомних си моето детство, тичането из селските улици, комата - намазан с мас, бати Диди...
цитирай
3. totoni - http://totoni. blog. bg/lichn...
27.11.2009 15:13
http://totoni.blog.bg/lichni-dnevnici/2008/08/30/diadovata-kyshta.228242
Накара ме да си го препрочета. В него са скрити подобни изживявания...Сладки спомени...
Благодаря ти!
цитирай
4. reffina - totoni
27.11.2009 15:21
Прочетох го!
Много, много ми хареса!
Радвам се, че ми даде този линк!
цитирай
5. totoni - Прочетох го! Много, много ми х...
27.11.2009 15:30
reffina написа:
Прочетох го!
Много, много ми хареса!
Радвам се, че ми даде този линк!

Аз ти благодаря! Не мога да го опиша като теб, но пък тези усещания са ми толкова мили...Затова толкова ме докосна разказа ти. Те твоите винаги ме докосват, но в този намерих някак част от себе си и го приех по-лично...
Поздрави
цитирай
6. nikolay4o - !
27.11.2009 15:38
Много добър пост,накара ме да си спомня за моето детсво в полите на родопа планина ! А само ако знаете колко ми е жал за децата който слушат рап с увиснали дънки под прозореца ми в Младост 1 ! Как искам и те да видят какво означава хубаво детство,но уви всеки знае че света не е съвършен!
цитирай
7. reffina - totoni
27.11.2009 15:43
Ми то и аз много лично приех твоето разказче :)
цитирай
8. reffina - nikolay4o
27.11.2009 15:47
От нас зависи какво детство ще имат децата ни, нали?
Все си мисля, обаче, че нещата ще се променят, че отново българското село ще се оживи, че по улиците му ще се гонят хлапета, а училищата ще са пълни с малчугани...
Или поне, много ми се иска да е така!
цитирай
9. nikolay4o - И на мен!
27.11.2009 15:55
но Уви процеса е необратим !
цитирай
10. vitalinho - чудесно написано!
27.11.2009 15:55
Поздравления с главно "П"! Направо усетих миризмата на огън, нафталинени дрехи и селски прахоляк, а и чух клокоченето на барата и шума на върбите :) Уви, аз не съм имал село и май не ми е липсвало, но сега като го прочетох това, някакси ти завидях (мъничко)(с добро) за това чудно детство :)

цитирай
11. reffina - vitalinho
27.11.2009 16:01
Благодаря ти!
Мили са думите ти и ме радват!
Хубаво детство имах - селско детство, безметежно..
Хване ли ме страх от нещо - беж там, тъжно да ми стане - пак съм там...
Поздрави от мен...и от върбите :)
цитирай
12. lubara - Поздрави, reffina !
27.11.2009 16:17
Ти си толкова там, в Маньовата махала, че ми се ще и аз , с моята кожена топка да пощурея някъде наблизо. И да скачаме в житото, от дървените греди на хамбарите долу, че да ни се качи сърцето под гърдите. После да попушим свит във вестник тютюнев лист, да се закашляме като върли тютюнджии, и да подкараме зъбчатите колела с онези телени ръчки, като се надбягваме по каменните дувари и прахоляка , омацан с курешки, после да пием вода от зелената чешма, да люпим семки, да се радваме на къшея хляб и посоления грамаден домат.
И да сме щастливи, че всичко ни предстои.
Че то, сега не ни ли предстои, кажи , че си е точно така !
цитирай
13. frina - :)
27.11.2009 16:21
Eх, колко неща не знаят те - за каруците, натоварени с уханно сено, на които се чувствахме на покрива на света, за скътаните вирчета на Вит, в чиито пясъци изравяхме вкусни миди, за големите каменни чешми, на които бабите перяха шарени черги, за шумът на черниците и дългите дървени софри на които пиехме жълта лимонада до пръсване.:))
Там са си, в нас, и се завиваме с тези спомени, когато ни стане студено.:)
цитирай
14. reffina - Любар
27.11.2009 16:24
....или да откранем картофи от мазето и да ги опечем зарити в жар, в дупка в земята, да се качим на нещастното комшийско магаре на гърба и то да ни метне в прахоляка, да стреляме с прашка по ламбите на уличните стълбове....

Любо, предстои ни , много ясно... ама и тези неща, дето вече са отминали, толкова са хубави!
цитирай
15. valsodar - "България - дела и документи" :)))
27.11.2009 16:25
Бях му забравил името на това радиопредаване, но ми върна спомените.

Имаше една особенна музикална заставка към него, чудя се къде ли мога да я открия.
Ще е изцяло в тон с новата власт. :)))
цитирай
16. reffina - frina
27.11.2009 16:27
...за селските панаири, очаквани с толкоз копнеж, за песента на щурците в летните вечери, за приказките за самодиви и змейове....
Топла завивка са тези спомени!
цитирай
17. reffina - valsodar
27.11.2009 16:28
Ама така си беше - това с България - дела и документи, и тръгвахме за училище , неизменно, през цялото ми детство! :)
цитирай
18. valsodar - Да де, сега си го и спомних
27.11.2009 16:36
В седем без десет имаше и едно великолепно десетминутно детско предаване ако се не лъжа, а следобед, след сводката за нивото на река Дунав и симфонични концерти.
Те, тия концерти дотолкова са ме увредили с приспивното си въздействие, че сега не мога да изслушам нито един концерт, без да се скъсам от прозявки за срам на присъстващите. :)
цитирай
19. reffina - valsodar
27.11.2009 16:39
Чуй ме сега - изтрий си постинга и тогава ще ти отговарям!
Ама това е наистина!
цитирай
20. valsodar - Не Ренка :)
27.11.2009 16:50
Грозните неща около нас не са по-малко реални от красивите.
Независимо от желанието ни, да ги няма и да не ги виждаме.
Те съществуват именно благодарение на погнусата ни към тях.

Ти... не ги гледай, ако нямаш сила да понесеш видяното в клипа. Прекалено грозно и жестоко е за да бъде безболезнено възприето от нормален човек.
Но... не може цял живот само да се бяга.

В един момент, трябва да имаш силата да спреш, да се обърнеш с лице към Злото и да поведеш своята битка с него.
цитирай
21. gothic - Не тръгвах на училище без да чуя п...
27.11.2009 16:52
Не тръгвах на училище без да чуя приказката...Иначе аз съм панелено чедо, обаче имах по едни три месеца в едно вече почти обезлюдено село - Каменица. Тези месеци траеха векове за мен и са най-щастливите ми дни форевър...Ренка, имаш почерпка от мен за спомените които събуди в дъртата ми кратуна :))))
цитирай
22. reffina - valsodar
27.11.2009 16:52
Така е , прав си...
Реагирам по - емоционално, затова дрънкам глупости.
Шарения е живота, хубаво и лошо, красиво и гнусно....Живот!
Хубава да е вечерта ти!
цитирай
23. анонимен - география
27.11.2009 16:56
Само не разбрахме къде точно се намира тази махала.
Единственото уточнение беше "от софийския влак"...
цитирай
24. reffina - gothic
27.11.2009 16:58
Давай почерпката, пък ще видиш какви мохабети ще разтеглим :)
цитирай
25. gothic - То ние я стягаме поне от половин г...
27.11.2009 17:00
То ние я стягаме поне от половин година :)))))
цитирай
26. reffina - анонимен
27.11.2009 17:00
Ех, то не е тайна - но не мислех, че е важно :)
В Горни Дъбник , там е Маньова махала, но всеки със селско детство може да я припознае за своята, та затуй не исках да уточнявам...а пък и то си се знае - къде ти друго село с такваз китна махала !
Поздрав!
цитирай
27. reffina - gothic
27.11.2009 17:02
уха, ние с Валсодар взехме преднина, да ти кажа, та ти му мисли...
цитирай
28. mamas - Рени, Рени....
27.11.2009 17:02
колко спомени от моето детство ми върна...
Омайница си!
цитирай
29. reffina - mamas
27.11.2009 17:05
Радвам се, много се радвам, аз честичко се връщам в моето детство и винаги след това върша някоя щуротия :)
Та затуй...внимавай , викам, да не сътвориш и ти някоя :)
Усмихната вечер ти желая!
цитирай
30. mamas - Трудно ще ми е!
27.11.2009 18:16
reffina написа:
Радвам се, много се радвам, аз честичко се връщам в моето детство и винаги след това върша някоя щуротия :)
Та затуй...внимавай , викам, да не сътвориш и ти някоя :)
Усмихната вечер ти желая!

Внуците са наред за детски лудории.
Виж, някоя лудория за възрастни...колко му е ;-)
цитирай
31. konstant7 - :)
27.11.2009 18:34
Не зная каква е Маньовата , че в разказа е описана
нашата е повече от сигурно.
Позадрави !
цитирай
32. reffina - konstant7
27.11.2009 18:37
Виж сега, айде да не се мерим на махали сега!:)
Като наш`та махала втора няма, моооже да прилича малко на вашата, ама не е баш същата!
Нал`тъй?!

Поздрави и от мен, радвам се ,че намина!
цитирай
33. анонимен - zhan
27.11.2009 19:02
koi sa tia ot kalnite ulitsi,po dobri ot tex nemashe,a ne manuovata majala,deto nikoi ne gi poznava
цитирай
34. reffina - Ще ти се, зете, ще ти се - ами що си взе ...
27.11.2009 19:04
Ще ти се, зете, ще ти се - ами що си взе жена от Маньова махала тогава, а?
цитирай
35. konstant7 - reffina,
28.11.2009 01:03
E па то е тъй де, ама не е баш . :))
С удоволствие чета и очаквам всеки твой разказ.
Пиши.....Пиши......пиши......
цитирай
36. swanlake - Изключително ! Моето детство мина в ...
28.11.2009 03:06
Изключително ! Моето детство мина в едно село , съседно до твоето и четейки, все едно се върнах в моето детство ... всичко е същото - и чуствата които изпитвам връщайки се там са точно каквито си ги описала. Вълшебница!
цитирай
37. анонимен - reffina
28.11.2009 07:24
Чудесен разказ. Стана ми мъчно за моето детство и за баба и дядо. За целият ми живот. Там на село са ми били най-хубавите години.
цитирай
38. iliada - Добро утро ,Рени!:)
28.11.2009 08:18
Да и мен върна тази утрин там ,където често се обичам да се връщам-в спомените.Аз чух тознатите звуци ,видях лицата на щастливите хлапаци ,аз бях и на барата!Бях за малко ,а след това отново се върнах тук и сега за да ми стане ужасно тъжно!Тъжно не само за отминалото детство , но и за един безгрижен живот ,който никога няма да се върне................
цитирай
39. reffina - konstant7
28.11.2009 08:44
дума да няма - тъй си е :)
Благодаря за милите думи!
цитирай
40. reffina - swanlake
28.11.2009 08:46
Вълшебница ли!!! :)
Просто - Ренката ! :)
Нека се връщаме по - честичко там, после като че ли сме мааалко по - добри, нали?
Нали е така?
Радвам се , дето сме земляци!
цитирай
41. reffina - . анонимен
28.11.2009 08:48
ех, мъчно...ама нека е по - малко, това мъчното, и спомените от детството нека ни правят усмихнати, добри...
Е, не може да не стане и мъъъничко мъчно, то и с мен е така ! :)
цитирай
42. reffina - iliada
28.11.2009 08:51
Не така, де - що тъй ...със сополите напред :)
Мъчно немъчно - нека се връщаме в детството, безгрижното, ние, човеците не ги разбираме много тези работи, но те, спомените ни зареждат по един свой вълшебен начин, и ние - човеците ставаме по - добри, без дори да сме го усетили.
А пък , Иле...що ни пречи, като дойде лятото да нагазим боси в барата!
Ей туй не мога да вдена - що пък да не нагазим в барата !!!
цитирай
43. iliada - :)
28.11.2009 09:39
Ми да нагазим-що пък не,само да дочакаме само лятото....:)))))
цитирай
44. анонимен - Пепа
28.11.2009 16:52
Господи, каква красота, какво щастливо детство! Просълзих се. Моето беше доста по-тъжно /бях дете на самотна майка, която си даваше калта под ноктите, за да живея по-добре от нея, тя беше с такава възторжена поетична душа.../ Благодаря, Рени.
цитирай
45. reffina - анонимен - Пепа
28.11.2009 17:02
Здравей, знаеш ли аз също съм дете на разведени родители, никога не съм живяла с баща си, истинският.
отгледана съм от баба и дядо, и сестра ми така - но тогава, като че ли не усещах липсата на родителите си, детството ми бе ...ех, веселба си бе...

Ами те повечето хлапета на улицата имаха моята съдба и затова може би не ми е правило впечатление, ей го и бати Диди, и него баща му сам го отгледа.:)
цитирай
46. анонимен - Такъв е животът...
28.11.2009 17:20
Пак съм Пепа. Така е, детството си е най-милия, най- искрения, въобще най-истинския период в живота на човека. И аз си имах чудесна махала в Пловдив и подобни изживявания, ама кога отлетя всичко това... Колко беше хубаво!
цитирай
47. reffina - анонимен - Такъв е животът..
28.11.2009 17:25
А защо не разкажеш, би било чудесно...
цитирай
48. анонимен - Ама то не е едно...
28.11.2009 17:38
Една игра: челик и мачка, друга с джамините, театрите на улицата със завеси чергите от къщите, зимата махленските пързалки с налъмите, возенето на куйруците на циганските каруци, синджирите /въртележките/ на Луна парковете, и т.н., и т.н.
цитирай
49. анонимен - Mnogo krasiv razkaz, napomni mi za ...
28.11.2009 23:02
Mnogo krasiv razkaz,napomni mi za maeto detstvo.Bravo Reffina ((:
цитирай
50. gothic - Вълшебница....това е!
28.11.2009 23:43
Вълшебница....това е!
цитирай
51. анонимен - и в Плевен
29.11.2009 07:16
има Маньова ма'ала. Влакът за София минава край нея. Не съм живяла там, но са ми разказвали за нея подобни неща...
цитирай
52. анонимен - а моята улица от детството
29.11.2009 07:41
беше доста стръмна. През зимата беше най-добрата пързалка в целия първи квартал на Плевен. Момчетата летяха с едни направени "кормилачки", ужас! Аз и сестра ми - с нова купена шейна - умирахме от страх да не ни бутнат, обаче желанието да се спуснем през цялата пързалка надделяваше... Викахме, падахме и отново се спускахме. В реалността ни връщаше само пронизителният глас на мама: "Шалчето!" Понеже бяхме слабички и болнави, трябваше винаги да сме с шалче през устата, което си беше много унизително пред останалите деца. Имах много бодливо шалче, но бях си "изгризала" дупка в него и можех да викам свободно. Връщахме се вкъщи с червени бузи и почваше едно сушене на дрехите! От моите кожени ръкавички течеше зелена вода (боята беше нетрайна), баба ги слагаше да изсъхнат - на капака на тенджерата с вода, която винаги къкреше на печката. "Не бойте се, докато татко ти (нейният син) си дойде, ще са изсъхнали и няма да ти се кара!" Обаче изсушените кожени ръкавички ставаха като камък и беше ясно, че съм се мокрила "до кости"...
цитирай
53. voinov50 - :)))))))
29.11.2009 08:56
Браво!
Усмихна ме яко, и ме замисли за моето детство...
цитирай
54. reffina - анонимен
29.11.2009 09:03
Красиви са спомените ни , годините ни тогава - затуй разказа топли...вината е в спомените :)
цитирай
55. reffina - gothic
29.11.2009 09:04
Само за теб!
цитирай
56. reffina - анонимен - и в Плевен
29.11.2009 09:05
Верно ли !!!
Ама тя , Маньовата , дето е в Плевен ...на таз , в Горни Дъбник е кръстена, така да знаеш :)))))
цитирай
57. reffina - анонимен - а моята улица от детството
29.11.2009 09:07
Колко много спомени дойдоха сега с твоят коментар, да знаеш!!!
ух, бях забравила за бодящите шалове, вечно мокри отпред, дето е носа ни...
И аз бях кекава,та са ми познати тези неща - само дето ги бях позабравила - благодаря ти за спомените...
цитирай
58. reffina - voinov50 - :)))))))
29.11.2009 09:09
Благодаря ти , радва ме усмивката ти, а щом си се замислил...хм, скоро ще прочетем нов разказ, знам си аз!
Което ме подсеща , че още не съм се замъкнала да пощата, но тя пустата просто не работи в събота и неделя !
цитирай
59. анонимен - моето детство премина в едно стр...
30.11.2009 11:23
моето детство премина в едно странджанско селце,но спомените ни са толкова близки, че имам чувството, че си била със мен.Покрай нашата река също беше селското сметище и такива находки сме имали,но най жив е спомена когато връщахме всички изхвърлени от вуйна ми играчки отново в къщи .Нашите седенки се наричаха хорати и бабите като усетеха,че надаваме ухо започваха да говорят за разни караконджули и устрели така че очите ни ставаха на палачинки. Събирахме светулки в бурканчета като си мислехме ,че буркана ще свети като лампа, но нищо подобно- най- много на другия ден стаята да е пълна с буболечките ,които през деня не са нищо особено.Радиоточката-имам чувството че цяла България е ставала по един и същи начин.Веднага си спомням как в просъницата чувах баба да тропа около печката ,а радиото да реди своята приказка. Спомени . Много спомени от най- щастливото детство за което мога много да говоря. Поздравления Рефина.Пишеш страхотно и с нетърпение очаквам всичко ново от теб. катя дж.
цитирай
60. reffina - анонимен
30.11.2009 15:30
уха, сега си спомних като намерихме на бунището един телевизор - дървен такъв - Пирин се казваше. Взехме му рамката и се правихме на говорители през нея, беше много забавно - всички старци си нападаха от смях...
Благодаря ти ,Катя, дето ми припомни и за приказките, страшните.
Бррррр
цитирай
61. анонимен - payday loans online 855 18270
18.10.2012 13:30
<a href=http://usapaydayloansonlinetoday.com/#10614>payday loans online</a> - <a href=http://usapaydayloansonlinetoday.com/#11765>payday loans online</a> , http://usapaydayloansonlinetoday.com/#19399 payday loans online
цитирай
62. анонимен - viagra online 380 19097
18.10.2012 18:46
<a href=http://buyviagraonlinemall.com/#10643>buy generic viagra</a> - <a href=http://buyviagraonlinemall.com/#19533>viagra online</a> , http://buyviagraonlinemall.com/#1392 buy viagra
цитирай
63. анонимен - generic viagra 372 18412
19.10.2012 04:11
<a href=http://buyviagraonlinemall.com/#13237>viagra online</a> - <a href=http://buyviagraonlinemall.com/#13154>buy generic viagra</a> , http://buyviagraonlinemall.com/#5010 generic viagra
цитирай
64. анонимен - generic viagra 20899
20.10.2012 07:49
<a href=http://ordercheapviagrahere.com/#nikto>buy viagra online</a> - <a href=http://ordercheapviagrahere.com/#tskcg >viagra 200 mg</a> , http://ordercheapviagrahere.com/#oosri viagra online without prescription
цитирай
65. анонимен - buy levitra 17059
20.10.2012 08:16
<a href=http://orderlevitrahere.com/#jwdbq>levitra online without prescription</a> - <a href=http://orderlevitrahere.com/#ywbns >levitra online</a> , http://orderlevitrahere.com/#rbgyp cheap levitra online
цитирай
66. анонимен - order cialis 4487
20.10.2012 19:30
<a href=http://ordercheapcialishere.com/#xcuod>buy cialis</a> - <a href=http://ordercheapcialishere.com/#gtwxw >cialis without prescription</a> , http://ordercheapcialishere.com/#rwgdz buy cialis
цитирай
67. анонимен - buy kamagra 100mg 19959
20.10.2012 22:27
<a href=http://orderkamagranow.com/#pgntk>100mg kamagra</a> - <a href=http://orderkamagranow.com/#fpqgc >kamagra soft</a> , http://orderkamagranow.com/#psray cheapest kamagra
цитирай
68. анонимен - buy cialis online 389 3448
24.10.2012 04:23
<a href=http://buycialisonlinesafe.com/#8903>cialis online</a> - <a href=http://buycialisonlinesafe.com/#3965>buy generic cialis</a> , http://buycialisonlinesafe.com/#1331 buy cialis online
цитирай
69. анонимен - payday loans 487 1459
24.10.2012 05:06
<a href=http://paydayloansveryquickly.com/#1607>payday loans</a> - <a href=http://paydayloansveryquickly.com/#18840>payday loans</a> , http://paydayloansveryquickly.com/#7257 payday loans
цитирай
70. анонимен - generic levitra 12296
24.10.2012 07:43
<a href=http://levitrastorehere.com/#ixazg>buy levitra online</a> - <a href=http://levitrastorehere.com/#fsktt >cheap levitra</a> , http://levitrastorehere.com/#houuu generic levitra
цитирай
71. анонимен - cheap viagra 18704
24.10.2012 08:12
<a href=http://viagrastorehere.com/#ozxcy>cheap viagra</a> - <a href=http://viagrastorehere.com/#tzdwy >generic viagra</a> , http://viagrastorehere.com/#kcxqn viagra online
цитирай
72. анонимен - generic kamagra 11240
24.10.2012 17:36
<a href=http://kamagrastorehere.com/#pijpj>buy kamagra</a> - <a href=http://kamagrastorehere.com/#jdtet >generic kamagra</a> , http://kamagrastorehere.com/#cilix buy kamagra online
цитирай
73. анонимен - cheap cialis 3284
24.10.2012 21:43
<a href=http://cialisstorehere.com/#pdjna>generic cialis</a> - <a href=http://cialisstorehere.com/#dqwjt >cialis online</a> , http://cialisstorehere.com/#ksunj cialis online
цитирай
74. анонимен - bad credit payday loan 12445
27.10.2012 04:54
<a href=http://badcreditloanhere.com/#doxwi>payday loan online</a> - <a href=http://badcreditloanhere.com/#ixxit >online payday loan</a> , http://badcreditloanhere.com/#ylhpl payday loan online
цитирай
75. анонимен - instant payday loan 18652
27.10.2012 05:31
<a href=http://instantloanhere.com/#imuzv>payday loan</a> - <a href=http://instantloanhere.com/#tvwgq >payday loan</a> , http://instantloanhere.com/#yhgcj payday loan
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: reffina
Категория: Изкуство
Прочетен: 642830
Постинги: 42
Коментари: 1287
Гласове: 6936
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031